Katakanlah: "Sesungguhnya solatku dan ibadatku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. (Al-An'am: 162)

Sabtu, 25 Mei 2013

MENANGIS.


Bismillah.


Menangis. Hati bagai ditusuk dan dirobek. Allah!!!!!

Dalam fatrah exam ni, pasti kita tak boleh nak lari dari keinginan untuk dapat markah tinggi, kalau boleh 4.0.
dan kalau diminta tip atau petua untuk berjaya...antara jawapan skema : solat hajat dan berdoa. Takdirullah, seorang senior yang sangat saya hormati dan kagumi 'post' gambar tu kat wall saya. Semoga akak sentiasa dalam rahmat dan reda Allah. Zaappppp! TERSENTAP!

Allah..selama ni adakah aku gunakan dunia utk dapat reda-Mu...atau aku gunakan Engkau utk dapatkan dunia??? Allah...selama ni niat belajar kerana Allah benar-benar ikhlas dari hati ini atau sekadar meniti di bibir..langsung tak singgah di hati???

Tepuk dada, tanya iman, wahai diri! 

dunia merupakan persinggahan untukku ke akhirat...amalku nanti bakal dihitung 
hanya dua destinasi yang pasti, aku di syurga atau di neraka ???




Tiada ulasan:

Catat Ulasan