Katakanlah: "Sesungguhnya solatku dan ibadatku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. (Al-An'am: 162)

Isnin, 6 Mei 2013

CODE BLUE.


Bismillah.


 -CODE BLUE-

Buang  tabiat ke apa Aisyah ni? Tiba-tiba pilih tajuk drama jepun ni...

Actually, nak share ibrah dan semangat yang dapat bila tengok drama ni... As a medical student, dah menjadi satu keperluan untuk mencuba segala cara bagi meningkatkan minat menceburi bidang yang tough ni, dan salah satunya....menonton cerita yang berkaitan dengan bidang ini.

  • First of all, to be a doctor and involve in human's life saving job... I need to ready myself with every possibilities whether good or bad. So, I have to be ready mentally and physically !
  • Secondly, as 'ibadullah' I must put all my trust on Him and His plan... although I feel miserable with the certainty.
  • A doctor is not the one who give the people life but Allah, and a doctor is only a person who help the patient, as a 'wasilah', as an effort before 'tawakal'.
  • A person's life is very precious and please appreciate every person around you especially the one who you love the most. Although you have to put your effort on make money to support your family and gain achievement, please do spend time with your dear one as long as He gives you the chances to be with him/her ^^ 

hihihi (sorry for the grammatical  error)... So, diri ini kena bersedia dari sekarang, grab semua ilmu samaada ilmu duniawi atau ukhrawi untuk kemaslahatan diri dan ummah, tak kiralah bidang apa sekalipun yang diceburi.


Dr. Aisyah, sila semangat! Tajdid niat! Doctor Ummah-to-be!

Tiada perkara yang mudah untuk digapai jika tidak disertakan dengan usaha yang menggunung dan tawakal yang tinggi sampai ke bintang. Selamat menempuhi jalan-jalan ke syurga ^^ 


 Lastly, nak share lagu ending CODE BLUE...




dunia merupakan persinggahan untukku ke akhirat...amalku nanti bakal dihitung 
hanya dua destinasi yang pasti, aku di syurga atau di neraka ???


2 ulasan:

  1. moga menjadi ' dr aisyah ' merupakan wasilah ke syurga :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. moga kita bersama-sama menjadi dr. ummah yg Allah reda ^^

      Padam