Katakanlah: "Sesungguhnya solatku dan ibadatku, hidupku dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. (Al-An'am: 162)

Sabtu, 13 September 2014

Kita berpisah tiada.


Bismillah.

Coretan si dia:

Mungkin kita keluar rumah lepas ni tak sama, dewan kuliyah tak sama, material tak sama, dan kita takkan berpeluang untuk buka buku dan revise sama-sama sampai pening lalat pun berjemaah, masuk praktikal pun tak sama, dan semua lagi saat-saat yang mungkin kita bersama-sama sebelum ni. 

Kita dah bertukar tittle, kami doctor 2013, dan kamu, doctor 2012.

Hanya 'sekolah' yang tak mensamakan kita. Tapi in real life, saya harap, we are still the six. Walaupun mungkin lepas ni saya akan sebut, 2nd year of medical school, tapi still, 3rd year of life in Jordan. Dan still, masuk tahun ketiga bersama kalian. Kalian yang sangat istimewa dan menguatkan. Allah pisahkan kita nus-nus, mungkin cukup adil dan saksama. Kadang-kadang ukhuwah tu bukan kerana kebersamaan sentiasa juga, tapi sejauh mana hati-hati kita terikat. Moga tautan akan berkekalan sehingga ke akhirnya.

We will meet in the musolla, right ? :')

Sebak. Seriously. And you know what, tak terbayang apa yang dia rasa time tulis tu. Ukhti, kamu sangat kuat, cukup kuat. Air mata yang mengalir menjadi saksi bahwa kalian lebih kuat daripada ku. Derap langkah kita akan berbeza, benar... namun masing-masing masih punya tempat yang tak tergantikan sesiapa pun di hati ini, dan juga di hati kalian masing-masing, itu yang ku percaya. Tidaklah layak dan tidaklah mampu untukku menyatakan apa-apa melainkan hanya doa dan harapan yang tulus. 

Seorang ukhti pernah bertanya, "apa erti ukhuwah?"
Saat itu, sejujurnya kalian yang menari-nari di mata. Senyum, gelak tawa dan tangisan kalian yang berputar-putar di fikiran menimbulkan seribu satu rasa. Sungguh, segala puji bagi-Nya yang telah menghadirkan kalian dalam episod hidup ini.


Tak terbayang hari-hari kemudian, pasti ada bezanya. Dan aku menunggu dengan penuh harapan detik-detik kita bersama :) Sayang cinta kalian selamanya. InsyaAllah. Sama-sama kita berusaha untuk yang terbaik ye. Ganbatte kudasai! 


dunia merupakan persinggahan untukku ke akhirat...amalku nanti bakal dihitung 
hanya dua destinasi yang pasti, aku di syurga atau di neraka ???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan